Sider

onsdag, april 24, 2013

Kristin - Bordkort


Bordkort synes jeg ofte kan være en utfordring å lage, både med tanke på utforming og stil. I tillegg skal man ofte lage mange samtidig og da er det om å gjøre å ha noen bordkort som er forholdvis enkle å lage, slik at man ikke bruker "evigheter"på å bli ferdig.

Jeg har laget 4 enkle bordkort som kan passe til f.eks konfirmasjon. Farger kan man selvsagt mixe som man vil.

Dette kortet er lage i en tradisjonelt oppsett, med kortet brettet på midten. På bordkortet har jeg brukt stemplene "Vintage Foto - musikals engel liten" og "Grunge Bård II". Navnet er skrevet ut på hvitt papir, klippet ut, svertet langs kantene og limt fast.

Her er bordkortet sett fra siden. Teksten er limt fast med 3D-limputer.

Dette bordkortet er laget med bretten på midten. Kartongen i bunnen er stanset ut med en Spellbinder-die og deretter brettet på midten. På kortet har jeg brukt stemplene "Blondeserviett hjerte" og  "Grunge Bård II".  Hjertet er embosset med hvit embossing før det ble klippet ut og limt fast. Navnet er skrevet ut på hvitt papir, klippet ut og limt fast med 3D-limputer. Swirlene på bakgrunnen er stemplet på med Distress-stempelpute i fargen Tattered Rose.

Slik ser bordkortet ut fra siden. Det står stødig selvom bretten er i bunnen.

Guttete bordkort kan ofte være en større utfordring enn bordkortet med jentepreg. De utrolig stilige steampunk-stemplene til Kreativ Hobby er ypperlige i denne sammenheng. Jeg har laget to ulike bordkort med det samme stemplet for å vise hvordan man veldig, veldig enkelt kan lage litt røffebordkort. På bordkortene har jeg brukt stemplet "Steampunk stor collage". Jeg har stemplet stemplet rett på baksiden av en Bazzill-kartong. Jeg har her stemplet med sort stempelpute. Teksten er skrevet ut på hvitt papir, klippet ut og limt fast. Jeg har svertet kantene litt og festet halvperler på tekst-stripen.

Slik ser borkortet ut fra siden. Det har bretten på toppen.

Her er en annen variant med det samme stemplet, Steampunk stor collage". Jeg har her stemplet med en mye lysere stempelpute for å gjøre bakgrunnen mindre dominant. Teksten er skrevet ut, klippet ut, svertet langs kantene og deretter limt fast.

Ingen kommentarer: